Zadzwoń: 505 069 419
Szkolenia dla nauczycieli przedszkoli ≫ Program szkoleń online ≫ Metoda Batii Strauss – inspiracje
Muzyka w przedszkolu powinna być obecna każdego dnia. Wykorzystując formy wychowania muzycznego takie jak śpiew, ruch, słuchanie, grę na instrumentach oraz tworzenie, nauczyciel skutecznie kształtuje wrażliwość estetyczną dziecka, doskonali jego umiejętności wokalno-ruchowe i wprowadza w świat wiedzy. Spośród różnych gatunków muzycznych szczególną wartość przypisuje się muzyce klasycznej, która pomaga między innymi odprężyć ciało, uspokoić oddech, skuteczniej zapamiętać nowe informacje, zaktywizować słuchacza do działania.
Jak zatem bawić się muzyką poważną z małymi dziećmi? Druga część szkolenia z metody Batii Strauss zawiera nowe pomysły zabaw rytmicznych, ruchowo-tanecznych, zabaw z instrumentami, a także pokaz wspólnego muzykowania i doświadczania muzyki.
Aktywne słuchanie muzyki w koncepcji Batii Strauss to niezwykle atrakcyjna metoda wprowadzania dziecka w świat różnych gatunków muzyki, zwłaszcza muzyki poważnej. Chcesz poznać lepiej tę metodę?
Kliknij, by poznać pierwszą część szkolenia, w którym przedstawiona jest także jej teoria.
Szkolenie pokaże, w jaki sposób zachęcić do słuchania muzyki klasycznej, aby nie zniechęcić małego odbiorcy.
Przykładowa prezentacja utworu
Przykładowe zajęcia
Uzyskując dostęp do platformy szkoleń EduAkcji dla nauczycieli przedszkola,
zdobędziesz na rok nieograniczony dostęp aż do trzech programów:
pomysły na zajęcia z dziećmi
na każdą porę roku
wiedza o przedszkolakach
wymagających szczególnego wsparcia
doskonalenie umiejętności
metodycznych
tylko 548 648 zł *
za dostęp dla jednej osoby
* najniższa cena z 30 dni sprzed promocji: 648 zł
Johann Strauss – Trish-Trash Polka |
---|
Trish-Trash Polka – rytmizacja |
Trish-Trash Polka – ruch w przestrzeni |
Trish-Trash Polka – instrumentalizacja |
Trish-Trash Polka – prezentacja utworu |
James Galway – Le Basque |
Le Basque – rytmizacja |
Le Basque – ruch w przestrzeni |
Le Basque – instrumentalizacja |
Le Basque – prezentacja utworu |
Fryderyk Chopin – Contredanse |
Contredanse – rytmizacja |
Contredanse – ruch w przestrzeni |
Contredanse – instrumentalizacja |
Contredanse – prezentacja utworu |
Wolfgang Amadeus Mozart – Rondo alla Turca |
Rondo alla Turca – rytmizacja |
Rondo alla Turca – ruch w przestrzeni |
Rondo alla Turca – instrumentalizacja |
Wolfgang Amadeus Mozart – Bułka z masłem |
---|
Bułka z masłem – rytmizacja |
Bułka z masłem – ruch w przestrzeni |
Bułka z masłem – instrumentalizacja |
Bułka z masłem – instrumentalizacja z p. Magdą |
Bułka z masłem – prezentacja utworu |
Piotr Czajkowski – Dziadek do orzechów |
Dziadek do orzechów – rytmizacja |
Dziadek do orzechów – ruch w przestrzeni |
Dziadek do orzechów – instrumentalizacja |
Dziadek do orzechów – prezentacja utworu |
François-Joseph Gossec – Gavotte |
Gavotte – rytmizacja |
Gavotte – ruch w przestrzeni |
Gavotte – instrumentalizacja |
Gavotte – prezentacja utworu |
Jestem nauczycielką przedszkola, doradcą metodycznym w zakresie wychowania przedszkolnego, wykładowcą, autorką licznych materiałów metodycznych dla nauczycieli uwzględniających wszechstronny rozwój dziecka w oparciu o efektywnie dobrane metody pracy. Prowadzę autorskie warsztaty z zakresu zabaw twórczych inspirowanych ruchem, muzyką, wierszem i obrazem, a także warsztaty z zakresu metodyki wychowania przedszkolnego zwłaszcza zajęć umuzykalniających w przedszkolu. Ostatnio zafascynowana jestem zabawami słowno-ruchowymi, które stały się inspiracją do napisania innowacji pedagogicznej pt. „Pokazywane wierszyki jako narzędzie pracy nauczyciela”.