Zadzwoń: 505 069 419
Szkolenia dla nauczycieli przedszkoli ≫ Program szkoleń online ≫ Matematyka w przedszkolu cz. 2
Matematykę można kochać albo jej nienawidzić bądź się jej po prostu bać. Nasza relacja z nią kształtuje się podczas pierwszych lat życia. W życiu dziecka jest więcej matematycznych dylematów niż mogłoby nam się wydawać. Edukacja matematyczna daje przedszkolakom szansę na naukę orientacji w czasie i przestrzeni, wyciągania i analizowania wniosków, przeprowadzania porównań czy chociażby sprawiedliwego rozwiązywania konfliktów.
Podczas kilkuletniej edukacji przedszkolnej dzieci mogą przejść przez 11 bloków matematycznych. Są to zagadnienia przeznaczone zarówno dla młodszych, jak i starszych przedszkolaków. W pierwszej części szkolenia omówionych zostało pierwszych pięć bloków, w tej zaś części dowiecie się, jak wprowadzić kolejne sześć bloków.
Druga część szkolenia z edukacji matematycznej w przedszkolu obejmuje bardziej zaawansowane zagadnienia i jest rozszerzeniem pierwszej części, wprowadzającej w temat matematyki dla przedszkolaków. Chcesz zapoznać się z podstawami edukacji matematycznej?
Kliknij, by przejść do pierwszej części szkolenia, która wprowadzi Cię w podstawy tematyki.
W wieku przedszkolnym (3–7 lat) przypada szczególny okres w rozwoju dziecka, charakteryzujący się poznawaniem rzeczywistości poprzez doświadczanie, uczenie się „przy okazji”, a także zauważanie zachodzących zmian.
Mierzenie płynów
Figury płaskie i bryły
Uzyskując dostęp do platformy szkoleń EduAkcji dla nauczycieli przedszkola,
zdobędziesz na rok nieograniczony dostęp aż do trzech programów:
pomysły na zajęcia z dziećmi
na każdą porę roku
wiedza o przedszkolakach
wymagających szczególnego wsparcia
doskonalenie umiejętności
metodycznych
tylko 548 648 zł *
za dostęp dla jednej osoby
* najniższa cena z 30 dni sprzed promocji: 648 zł
Wstęp |
---|
Zaproszenie do udziału w szkoleniu |
Moduł I: Edukacja matematyczna w przedszkolu – krok po kroku |
Matematyka w oczach dzieci |
Kilka słów o procesie kapsualizacji |
Wprowadzenie do bloków programowych |
Wskazówki dla nauczyciela |
Moduł II: Rozwój operacyjnego rozumowania |
Kilka słów na temat operacyjnego rozumowania |
Ustalanie równoliczności zbiorów |
Ustawianie w pary w celu ustalenia równoliczności |
Ustawianie po kolei i numerowanie |
Liczebnik ma podwójne znaczenie |
Moduł III: Zadania z treścią |
Kilka słów na temat zadań z treścią |
Porządek wprowadzania kolejnych etapów |
Moduł IV: Miary |
Kilka słów na temat miar |
Mierzenie długości |
Mierzenie płynów |
Waga i ważenie |
Mierzenie czasu – kalendarz i zegar |
Moduł V: Geometria |
---|
Kilka słów na temat geometrii |
Figury płaskie i bryły |
Moduł VI: Finanse dzieci, czyli mała ekonomia |
Kilka słów na temat małej ekonomii |
Monety i banknoty |
Metoda trzech słoików |
Moduł VII: Konstruowanie i rozgrywanie gier matematycznych |
Kilka słów na temat gier matematycznych |
Przykładowe rozegranie gry |
Moduł VIII: Podsumowanie |
Alternatywne sposoby utrwalania materiału |
Rola rodzica w edukacji matematycznej |
Podziękowanie za udział w szkoleniu |
Jestem absolwentką edukacji przedszkolnej i terapii dziecka na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Ukończyłam „Diagnozowanie uzdolnień matematycznych dzieci” na Akademii im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie pod okiem profesor Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, a także kurs I i II stopnia “Dziecięca matematyka” oraz “Nauczycielska diagnoza uzdolnień matematycznych dzieci. Zasady rozwijania uzdolnień matematycznych”. Od 2015 roku prowadzę Klub Małego Matematyka. Jestem współautorem programu “Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci w klasie II” oraz innowacji pedagogicznej “Polubić matematykę” skierowanej dla dzieci w wieku przedszkolnym. Matematyka to moja pasja, którą mam przyjemność dzielić się z innymi nauczycielami przedszkoli oraz szkół podstawowych.