Zadzwoń: 505 069 419
Szkolenia dla nauczycieli przedszkoli ≫ Program szkoleń online ≫ Neurobiologia wczesnego dzieciństwa
Rozwój ośrodkowego układu nerwowego przebiega u ludzi wyjątkowo. Biologia naszego gatunku wymusza na nas wczesne urodzenie, a jego następstwa wpływają na całe nasze życie i to nie tylko w biologicznym, ale też społecznym wymiarze. Nasze dzieci rodzą się z niedojrzałym mózgiem i rozwijają go intensywnie przez pierwsze lata swojego życia. Ich bezradność i potrzeby tworzą konieczność opieki ze strony dorosłych i powodują, że ten właśnie, wczesny etap rozwoju jest najistotniejszy w ich życiu.
Wszystko, co je w tym czasie spotyka, będzie miało wpływ na ostateczny stan ich mózgów, a zapewnienie prawidłowych warunków rozwoju jest niezwykle ważne. Neurobiologia rozwoju, oraz jej edukacyjne wcielenie w postaci neurodydaktyki, daje możliwość nowego spojrzenia na rolę rodziców i nauczycieli na tym etapie życia.
Środowisko a mechanizmy lustrzane – skalowanie reakcji
Uzyskując dostęp do platformy szkoleń EduAkcji dla nauczycieli przedszkola,
zdobędziesz na rok nieograniczony dostęp aż do trzech programów:
pomysły na zajęcia z dziećmi
na każdą porę roku
wiedza o przedszkolakach
wymagających szczególnego wsparcia
doskonalenie umiejętności
metodycznych
Masz problem, o którym chcesz porozmawiać ze specjalistą? Czujesz, że potrzebujesz wsparcia w radzeniu sobie z kryzysowymi sytuacjami w środowisku przedszkolnym? W Specjalistycznym Programie Doskonalenia Nauczycieli (SPDN) zapewniamy nielimitowane, indywidualne i anonimowe konsultacje z psychologami, psychoterapeutami, pedagogami i interwentami kryzysowymi.
Przy zakupie dostępu do platformy szkoleń przedszkolnych EduAkcji dla Rady Pedagogicznej otrzymasz 50% rabatu na dostęp do Specjalistycznego Programu Doskonalenia Nauczycieli!
Moduł I Z czym przychodzimy? Tabula rasa czy genetyczny imperatyw? |
---|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Moduł II Duże mózgi, torby lęgowe emocji i wyścig z czasem. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Moduł III Dzieci jak lustra. Mechanizmy lustrzane we wczesnym dzieciństwie. |
---|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Moduł IV Ruch i jego znaczenie. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Jestem biologiem, neurodydaktykiem i memetykiem, nauczycielem, wykładowcą, doktorem w zakresie nauk biologicznych, profesorem UŚ, autorem artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia, podręczników i programów szkolnych oraz niestrudzonym popularyzatorem nauki. Specjalizuję się w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania. Podczas szkoleń i wykładów, które przeprowadziłem, udział brało już kilkadziesiąt tysięcy nauczycieli i wychowawców. Od 2000 roku kieruję Pracownią Dydaktyki Biologii na Wydziale Biologii Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego.