Zadzwoń: 505 069 419
Szkolenia dla nauczycieli przedszkoli ≫ Program szkoleń online ≫ Neurobiologia wczesnego dzieciństwa
Rozwój ośrodkowego układu nerwowego przebiega u ludzi wyjątkowo. Biologia naszego gatunku wymusza na nas wczesne urodzenie, a jego następstwa wpływają na całe nasze życie i to nie tylko w biologicznym, ale też społecznym wymiarze. Nasze dzieci rodzą się z niedojrzałym mózgiem i rozwijają go intensywnie przez pierwsze lata swojego życia. Ich bezradność i potrzeby tworzą konieczność opieki ze strony dorosłych i powodują, że ten właśnie, wczesny etap rozwoju jest najistotniejszy w ich życiu.
Wszystko, co je w tym czasie spotyka, będzie miało wpływ na ostateczny stan ich mózgów, a zapewnienie prawidłowych warunków rozwoju jest niezwykle ważne. Neurobiologia rozwoju, oraz jej edukacyjne wcielenie w postaci neurodydaktyki, daje możliwość nowego spojrzenia na rolę rodziców i nauczycieli na tym etapie życia.
Środowisko a mechanizmy lustrzane – skalowanie reakcji
Uzyskując dostęp do platformy szkoleń EduAkcji dla nauczycieli przedszkola,
zdobędziesz na rok nieograniczony dostęp aż do trzech programów:
pomysły na zajęcia z dziećmi
na każdą porę roku
wiedza o przedszkolakach
wymagających szczególnego wsparcia
doskonalenie umiejętności
metodycznych
Dostęp do platformy na 12 miesięcy
tylko 548 648 zł *
za dostęp dla jednej osoby
* najniższa cena z 30 dni sprzed promocji: 648 zł
Moduł I Z czym przychodzimy? Tabula rasa czy genetyczny imperatyw? |
---|
Geny – plan domu czy przepis kulinarny? |
Odziedziczalność – nie tak proste jak na to wygląda |
Co może niemowlę, choć tak niewiele może? |
Neuroplastyczność – co to jest? |
Zmiany w mózgu, konkurencja o obszary korowe |
Plastyczność, kształcenie, cele i wychowanie |
Rozmowa z Jerzym Brazowskim – lekarzem pediatrą |
Moduł II Duże mózgi, torby lęgowe emocji i wyścig z czasem. |
Duże mózgi, duży kłopot |
Ewolucyjne oszustwo – gdziekolwiek zawędruje człowiek jego dzieci są u siebie |
Emocjonalne torby lęgowe czyli do czego służą rodzice? |
Do wychowania dziecka potrzebna jest wioska |
Moduł III Dzieci jak lustra. Mechanizmy lustrzane we wczesnym dzieciństwie. |
---|
Co to są mechanizmy lustrzane? |
Wrodzone braki w mechanice lustrzanej |
Środowisko a mechanizmy lustrzane – skalowanie reakcji |
Protezy bezpośredniego doświadczenia – o kulturze, języku i życiu po wielokroć |
O czym trzeba opowiadać dzieciom. O baśniach i dziecięcym przerażeniu |
Rozmowa z Moniką Merc-Okonek – psychologiem dziecięcym |
Moduł IV Ruch i jego znaczenie. |
Znaczenie ruchu – gatunek stworzony do wędrówki |
Motoryka a mapy światów. Fizycznie i społecznie |
Precyzyjne ruchy dłoni – znaczenie motoryki małej |
Dylematy związane z ruchem |
Rozmowa z Urszulą Owczarz – mamą czwórki dzieci |
Podziękowanie za udział w szkoleniu |
Jestem biologiem, neurodydaktykiem i memetykiem, nauczycielem, wykładowcą, doktorem w zakresie nauk biologicznych, profesorem UŚ, autorem artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia, podręczników i programów szkolnych oraz niestrudzonym popularyzatorem nauki. Specjalizuję się w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania. Podczas szkoleń i wykładów, które przeprowadziłem, udział brało już kilkadziesiąt tysięcy nauczycieli i wychowawców. Od 2000 roku kieruję Pracownią Dydaktyki Biologii na Wydziale Biologii Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego.