Zadzwoń: 505 069 419
Szkolenia dla nauczycieli przedszkoli ≫ Program szkoleń online ≫ Jak uczyć dziecko mówić
Wychowanie i kształtowanie dzieci to piękne i bardzo wymagające doświadczenia. Prawidłowo rozwijające się dziecko jest ukoronowaniem naszych wysiłków. Świat wyglądałby cudownie, gdyby rozmawiające maluchy były normą. Niestety dużo dzieci zaczyna mówić coraz później. W grupach przedszkolnych pojawiają się takie, które nie mówią w ogóle bądź mówią znacznie słabiej od rówieśników.
To trudne, kiedy dziecko Cię nie rozumie lub nie masz pewności, czy Cię rozumie, a Ty nie wiesz, czego ono w danym momencie potrzebuje. Brakuje podstawowej komunikacji. Nie możemy wówczas w pełni budować relacji z dzieckiem. Nie dość, że czujemy się zagubieni, to mamy świadomość, że nie jesteśmy w stanie odpowiadać na potrzeby dziecka i pomóc mu się prawidłowo rozwijać.
Jeśli możemy pomóc 2,5-latkowi poznawać język, zróbmy to koniecznie. 5-latek ma już znacznie mniejszą szansę na sukces. Brak komunikacji z otoczeniem będzie powodem frustracji i zagubienia. Pojawią się tak zwane trudne zachowania, które są problemem zarówno dla dziecka jak i innych wokół niego.
Pomóż sobie w zbudowaniu relacji z dzieckiem słabo mówiącym. Skorzystaj ze wskazówek terapeutki mowy Dagmary Śmiałkowskiej i włącz się w proces terapeutyczny, przyczyniając się do rozwoju mowy swoich przedszkolaków.
Przykładowy wykład
Przykład zajęć praktycznych
Uzyskując dostęp do platformy szkoleń EduAkcji dla nauczycieli przedszkola,
zdobędziesz na rok nieograniczony dostęp aż do trzech programów:
pomysły na zajęcia z dziećmi
na każdą porę roku
wiedza o przedszkolakach
wymagających szczególnego wsparcia
doskonalenie umiejętności
metodycznych
tylko 548 648 zł *
za dostęp dla jednej osoby
* najniższa cena z 30 dni sprzed promocji: 648 zł
Wykłady |
---|
Wstęp do wykładów |
Pierwsi obserwatorzy |
Pytania i odpowiedzi |
Rozumienie i naśladowanie |
Język potrzeb |
Praca z dzieckiem na zajęciach |
Praca z dzieckiem w domu |
Rozmowa z Ewą Albińską – mamą dziewczynki z opóźnionym rozwojem mowy |
Zajęcia praktyczne |
Wstęp do ćwiczeń |
Nauka rzeczowników i czasowników |
Kategoryzacja według koloru |
Kategoryzacja: buty, auta, misie |
Rzeczownik w mianowniku i dopełniaczu. Pytania „Kto? Kogo nie ma? Co? Czego nie ma?” |
Myślenie symboliczne |
Rzeczownik w mianowniku i dopełniaczu |
Wprowadzenie w użycie słowa „daj” lub “poproszę” |
Rozumienie czasowników |
Analiza i synteza na materiale tematycznym |
Pytanie biernika „Co myje?” |
Kategoryzacja: jedzenie, picie, zabawki |
Pytanie biernika „Co je?” |
Pytanie biernika „Co myje?” |
Kontynuacja pytania „Co myje?” na innym materiale |
Naśladowanie wzorów zgodnie z linearnym porządkiem od lewej do prawej |
Pytanie biernika – „Co boli?” |
Jak to zamknąć? |
Wprowadzenie pytania „Gdzie idzie? Do domu, do sklepu… |
Pytanie „Gdzie?” Do łazienki, do pokoju… |
Czary mary, rozpoznawanie przedmiotów poprzez dotyk |
Ćwiczenie sprawności manualnej oraz słownictwa „Otwórz, odsuń, zamknij, zasuń” |
Budowanie prostych zdań. Praca na przedmiotach |
Budowanie prostych zdań. Praca w zeszycie |
Wprowadzenie słownictwa „Cześć. Pa. Proszę. Dziękuję” |
Ćwiczenie pamięci. Przynoszenie przedmiotów z odległości |
Łączenie przedmiotów w pary. „Taki sam, taka sama” |
Myślenie symboliczne |
Pytanie biernika „Co kupuje?”. Zabawa w sklep |
Wprowadzenie przymiotnika „duży, mały” |
Jaka pogoda? Co zakładamy? |
Rozumienie poleceń związanych z pobytem w domu i sali przedszkolnej |
Zajęcia w diadzie |
Zajęcia w diadzie – ciąg dalszy |
Podziękowanie za udział w szkoleniu |
Jestem filologiem, logopedą i nauczycielem wychowania przedszkolnego. Od ponad ćwierć wieku zdobywam doświadczenie, pracując z dziećmi zaburzonymi i kształcąc młodych terapeutów. Tworzę językowe pomoce terapeutyczne dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy oraz indywidualne programy nauki języka dla rodziców do samodzielnej pracy w domu.
W ramach stworzonej przeze mnie Fundacji Terapii Mowy, kieruję sprawami merytorycznymi w punkcie przedszkolnym, prowadzonym wyłącznie dla dzieci zaburzonych. W przeszłości przygotowywałam również antologię poezji dla najmłodszych i byłam szefem merytorycznym dwutygodnika „Miś”.