Zadzwoń: 505 069 419
Szkolenia dla nauczycieli przedszkoli ≫ Program szkoleń online ≫ Aktywne słuchanie muzyki w koncepcji Batii Strauss
Aktywne słuchanie muzyki w koncepcji Batii Strauss to niezwykle atrakcyjna metoda wprowadzania dziecka w świat różnych gatunków muzyki, zwłaszcza muzyki poważnej.
Polega na łączeniu słuchania muzyki z różnymi formami aktywności podejmowanymi przez dziecko. Te formy to przede wszystkim proste zabawy rytmiczne połączone z melorecytacją lub śpiewem, zabawy rytmiczno-ruchowe, gra na instrumentach, opowieści ruchowe z elementami dramy lub pantomimy. Dzięki takim sposobom dziecko odkrywa różne aspekty dzieła muzycznego: jego formę, tempo, rytm, dynamikę i nastrój. Bawiąc się przy wybranym utworze muzycznym, osłuchuje się z utworem jakby mimochodem. Nie wiadomo kiedy utwór zapada mu w pamięć. Poprzez takie działania, muzyka, mimo że jest wielokrotnie słuchana, nie traci na swojej atrakcyjności, staje się bliska i rozpoznawalna.
Metoda Batii Strauss to możliwość tworzenia niezliczonych aktywności z dziećmi, wprowadzających je w świat muzyki poważnej. Chcesz poznać jeszcze więcej zabaw, bazujących na innych utworach?
Kliknij, by przejść do drugiej części szkolenia, poszerzającej znajomość metody Batii Strauss.
Najważniejsze korzyści płynące ze stosowania metody to poznawanie nowych sposobów przedstawiania utworu muzycznego oraz stosunkowo szybkie osiąganie zamierzonego celu.
Przykładowy wykład
Przykładowe zajęcia
Uzyskując dostęp do platformy szkoleń EduAkcji dla nauczycieli przedszkola,
zdobędziesz na rok nieograniczony dostęp aż do trzech programów:
pomysły na zajęcia z dziećmi
na każdą porę roku
wiedza o przedszkolakach
wymagających szczególnego wsparcia
doskonalenie umiejętności
metodycznych
tylko 548 648 zł *
za dostęp dla jednej osoby
* najniższa cena z 30 dni sprzed promocji: 648 zł
Wstęp |
---|
Wprowadzenie do aktywnego słuchania muzyki w koncepcji Batii Strauss |
Georg Friedrich Händel – Country Dance |
Country Dance – rytmizacja |
Country Dance – ruch w przestrzeni |
Country Dance – instrumentalizacja |
Country Dance – prezentacja utworu |
Country Dance – rozmowa o muzyce |
Ludwig van Beethoven Kontredans nr 5 – warsztat grupowy |
Kontredans nr 5 – warsztat grupowy – rytmizacja |
Kontredans nr 5 – warsztat grupowy – ruch w przestrzeni |
Kontredans nr 5 – warsztat grupowy – instrumentalizacja |
Ludwig van Beethoven – Kontredans nr 5 |
---|
Kontredans nr 5 – rytmizacja |
Kontredans nr 5 – ruch w przestrzeni |
Kontredans nr 5 – instrumentalizacja |
Kontredans nr 5 – prezentacja utworu |
Fryderyk Chopin – Preludium A-dur op. 28 |
Preludium A-dur op. 28 – rytmizacja |
Preludium A-dur op. 28 – ruch w przestrzeni |
Preludium A-dur op. 28 – instrumentalizacja |
Preludium A-dur op. 28 – prezentacja utworu |
Podsumowanie |
Metoda Batii Strauss – wskazówki praktyczne |
Jestem nauczycielką przedszkola, doradcą metodycznym w zakresie wychowania przedszkolnego, wykładowcą, autorką licznych materiałów metodycznych dla nauczycieli uwzględniających wszechstronny rozwój dziecka w oparciu o efektywnie dobrane metody pracy. Prowadzę autorskie warsztaty z zakresu zabaw twórczych inspirowanych ruchem, muzyką, wierszem i obrazem, a także warsztaty z zakresu metodyki wychowania przedszkolnego zwłaszcza zajęć umuzykalniających w przedszkolu. Ostatnio zafascynowana jestem zabawami słowno-ruchowymi, które stały się inspiracją do napisania innowacji pedagogicznej pt. „Pokazywane wierszyki jako narzędzie pracy nauczyciela”.