Skip to main content

Debata na temat stosowania ocen w szkołach jest szeroko dyskutowana i ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. O argumentach za i przeciw rozmawiamy z prof. Jackiem Pyżalskim, autorem szkolenia online „Motywacja i inspiracja. Najważniejsze narzędzia nauczyciela”.

Decyzja o tym, czy stosować oceny w szkołach, zależy od wielu czynników, w tym od specyficznych potrzeb uczniów, celów edukacyjnych i kultury szkoły. Obie metody mają swoje zalety i wady, a wybór między nimi powinien być przemyślany i dostosowany do kontekstu, w jakim są stosowane. Niektóre szkoły i systemy edukacyjne próbują znaleźć złoty środek, łącząc obie te metody. Mogą stosować oceny w niektórych obszarach, a jednocześnie wprowadzać inne formy oceniania, takie jak projekty, portfolia czy oceny opisowe, które dostarczają bardziej szczegółowych informacji zwrotnych.

Zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia podcastu pt. „Szkoła bez ocen czy z ocenami?”.

Oceń, jak ciekawy był artykuł

4.4 / 5. Liczba ocen: 8

Ten artykuł nie ma jeszcze ocen!

Niech skorzystają też inni

Zapisz się do newslettera EduAkcji!

Oświadczam, że zapoznałem/zapoznałam się z informacją dotyczącą przetwarzania moich danych przez administratora danych osobowych - spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych obejmujących mój adres e-mail przez spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie („EduAkcja”), polegające na dopisaniu tego adresu do newslettera EduAkcji i wysyłaniu na ten adres informacji o ofercie EduAkcji.