Skip to main content

Czy obecne pokolenie nastolatków, urodzonych w erze cyfrowej, posiada kompetencje cyfrowe? Opowiada prof. Jacek Pyżalski, autor szkoleń w programie „Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela. Rewolucja w nauczaniu. Od teorii do praktyki”.

Bez wątpienia nastolatkowie urodzeni w erze cyfrowej posiadają pewne kompetencje cyfrowe, ale ich poziom oraz zakres mogą się różnić w zależności od kontekstu i indywidualnych doświadczeń. Zazwyczaj bardzo dobrze radzą sobie z obsługą smartfonów, tabletów, komputerów oraz różnych aplikacji, platform społecznościowych i komunikatorów. I choć świetnie poruszają się w środowisku cyfrowym, często brakuje im świadomości dotyczącej bezpieczeństwa online. Nie zawsze są świadomi zagrożeń, takich jak phishing, oszustwa internetowe czy prywatność danych. Obszarem wymagającym poprawy jest również krytyczne myślenie i ocena informacji. Część nastolatków nie posiada jeszcze wystarczająco rozwiniętej zdolności do oceny wiarygodności treści, co może prowadzić do dezinformacji.

Zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia podcastu pt. “Kompetencje cyfrowe. Czy nastolatkowie “rozumieją Internet”?”.

Oceń, jak ciekawy był artykuł

5 / 5. Liczba ocen: 1

Ten artykuł nie ma jeszcze ocen!

Niech skorzystają też inni

Zapisz się do newslettera EduAkcji!

Oświadczam, że zapoznałem/zapoznałam się z informacją dotyczącą przetwarzania moich danych przez administratora danych osobowych - spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych obejmujących mój adres e-mail przez spółkę EduAkcja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie („EduAkcja”), polegające na dopisaniu tego adresu do newslettera EduAkcji i wysyłaniu na ten adres informacji o ofercie EduAkcji.