Czterolatki dużo częściej niż 3-latki biorą udział w uroczystościach występując indywidualnie. Uczą się wierszyków, które wspaniale rozwijają nie tylko mowę, ale również kompetencje psychomotoryczne. Jakie problemy z mową możemy wtedy zauważyć? O tym, w kolejnym podcaście, opowiada Beata Smykiewicz-Różycka, autorka szkolenia „Pomówmy o mówieniu. Słów kilka na temat językowego rozwoju dziecka”.
Niezauważone problemy z mową u trzylatka będą postępowały u czterolatka. Seplenienie czy reranie, które już można wychwycić u 4-latka, powinny nas skłonić do uważności i ewentualnego rozpoczęcia terapii. Jednak dziecko w tym wieku nie musi realizować prawidłowej wymowy wszystkich głosek. Są natomiast symptomy, które mogą świadczyć o trudnościach w odpowiednim rozwoju mowy. Takim znakiem ostrzegawczym jest na przykład nieumiejętność dmuchania.
Zapraszamy do wysłuchania i obejrzenia podcastu pt. „Kiedy z 4-latkiem do logopedy?”.
Niech skorzystają też inni