Czy my, EduAkcja i ja, autor tego tekstu, możemy sobie na takie osobiste refleksje pozwolić? Co nas do tego upoważnia? Trójka dzieci w domu, w różnych szkołach, w różnym wieku? A może dyplom ukończenia studiów pedagogicznych? Nie stawiamy sobie takich wymagań. To Państwo zdecydujecie, czy warto nas czytać. Obserwujcie zatem i sami wyróbcie sobie zdanie.
Wojciech Albiński, redaktor bloga EduAkcji
Szanowni Państwo, drodzy nauczyciele, rodzice, opiekunowie dzieci szkolnych i przedszkolnych. Zwracamy się do Państwa oficjalnie, bo dziś czujemy się trochę, troszeczkę, uroczyście. Publikujemy pierwszy z serii artykułów EduAkcji.
Budujmy społeczność zaangażowanych nauczycieli i rodziców
Wierzymy, że teksty zamieszczane tutaj Was zaciekawią. Zachęcamy do ich komentowania ale również czekamy na wiadomości od Was z propozycjami tematów. Zależy nam, by to miejsce było “żywe”. Dla tych z Państwa, którzy lubią treści wideo, dodajemy do artykułów podcasty wideo, a dla tych którzy wolą audio, dodamy podcasty audio. Ten tekst traktujemy jako wstępny i wprowadzający w całość. Bo choć w podcastach chcemy dzielić się z Wami wiedzą o edukacji i wychowaniu, to o blogu EduAkcji pomyśleliśmy nieco inaczej.
Wiemy więcej o wychowaniu. I co z tego wynika
Nie będziemy tu relacjonować podcastów, jak to się mówi: “jeden do jednego”, ale robić z zawartej w nich wiedzy użytek. Korzystając z rozmów realizowanych przez Piotra Sobolewskiego i zaproszonych przez EduAkcję ekspertów, chcemy – na początku piórem redaktora EduAkcji (czyli moim), potem również zaproszonych gości – snuć refleksje i trochę luźniejsze rozważania związane z tematem podcastu. A zatem każdy tekst będzie taką mieszanką – pigułką wiedzy, ale też pytaniem o to, co z niej wynika. To przybliży nas do siebie i wiedzę do życia.
Z jakimi tematami startujemy
- Neurobiologia mózgu nastolatka
- Rozwój kompetencji kluczowych (na przykładzie kodowania na dywanie)
- Problemy z nastolatkiem (uzależnienia i zachowania ryzykowne)
- Rozwój ruchowy dzieci przedszkolnych
- Rozwój mowy w wieku przedszkolnym (i zaburzenia w rozwoju mowy)
To Państwo zdecydujecie, czy warto tu zaglądać
Czy my, EduAkcja i ja, autor tego tekstu, możemy sobie na takie osobiste refleksje pozwolić? Co nas do tego upoważnia? Trójka dzieci w domu, w różnych szkołach, w różnym wieku? A może dyplom ukończenia studiów pedagogicznych? Nie stawiamy sobie takich wymagań. To Państwo zdecydujecie, czy warto nas czytać. Obserwujcie zatem i sami wyróbcie sobie zdanie.
Jeśli się powiedzie, artykuły i podcasty EduAkcji zyskają publikę. A to będzie dla nas sygnał, że nie jesteśmy osamotnieni w swoim świecie, a podobne tematy dotyczą tysięcy nauczycieli i rodziców. Dotyczą każdego z nas na swój indywidualny, osobisty sposób.
Od podcastu do artykułów
Do podcastów zaprosiliśmy na początek znamienitych ekspertów już współpracujących z EduAkcją: Marka Kaczmarzyka – neurodydaktyka, profesora Uniwersytetu Śląskiego, Annę Świć – promotorkę kodowania w przedszkolach, Roberta Rejniaka – psychoterapeutę uzależnień, Marzennę Kłos – promotorkę aktywności fizycznej dzieci przedszkolnych i Dagmarę Śmiałkowską – terapeutkę mowy. Każdy z nich dzieli się swoimi doświadczeniami, aby wiedza przekazywana w szkoleniach i podcastach ożywiała i dawała poczucie, że nie tylko “przyszłość stworzą dzieci”, ale już teraz tworzymy ją my, dorośli, bo mamy na nasze dzieci wpływ.
Zadaniem autora najbliższych tekstów jest to doświadczenie uczynić osobistym, a uczyni to najlepiej wtedy, jeśli – jak to się mówi – będzie pisał od siebie.
Wojciech Albiński, redaktor bloga EduAkcji
Niech skorzystają też inni
Tu wpisałem komentarz testowy. Jest, działa. A Państwa jeszcze raz zachęcam. Piszcie. Rozmawiajmy!
Każda rozmowa, sugestia, porada o i dla dzieci uczyni coś dobrego, otworzy w kimś inspiracje i zmotywuje do dzialania…. a dla dzieci tych małych i tych wyrośniętych zawsze warto.
Pani Renato, dziękujemy za komentarz. Tak właśnie widzimy sens tej pracy. Drobiny, drobiny – wiedzy, żywszych myśli, rozmów. Z takich drobin robią się większe rzeczy, a właściwie może i lepsi ludzie: my i dzieci pod naszą opieką. Pozdrawiam Panią już noworocznie. Dobrego w 2022! (I proszę czasem zajrzeć!;)