Zadzwoń: 505 069 419
Szkolenie online z dostępem dla całej Rady Pedagogicznej lub indywidualnie!
Odkrycia neurobiologii stały się od pewnego czasu integralną częścią myślenia o zmianie w edukacji. Neurodydaktyka to dyscyplina, która dzięki najnowszym zdobyczom neuronauk, stara się wyjaśnić niektóre zjawiska zachodzące w procesie uczenia się. W praktyce okazała się doskonałym narzędziem interpretacji wielu zagadnień, których zrozumienie jest możliwe jedynie dzięki wiedzy na temat działania ludzkiego mózgu.
Szkolenie przedstawia najistotniejsze fakty na temat zasad działania mózgu przydatne z punktu widzenia edukacji. Pozwala poznać kierunki dalszych poszukiwań w zakresie wdrażania odkryć neuronauk w edukacyjnej rzeczywistości. A także – uniknąć nieporozumień i nadinterpretacji, które tak często towarzyszą tym próbom.
Naszą szkoleniową propozycję można potraktować jako przewodnik, który ułatwi odnalezienie się w obszarze neurodydaktyki i pozwoli ograniczyć ryzyko zejścia na manowce neurodydaktycznych mitów czy nieuzasadnionych interpretacji.
nieograniczony dostęp 24/7
przez 12 miesięcy
imienne zaświadczenie
po każdym module
dodatkowe spotkania na żywo
online w ramach szkolenia
możliwość przesłania do eksperta
studium przypadku
najważniejsze zagadnienia
neurodydaktyki
bezpłatna platforma dla rodziców
przy dostępie dla placówek
Neurodydaktyka to symbioza neurobiologii i dydaktyki. Pozwala spojrzeć na nauczanie w bardziej przyjazny sposób. Szkolenie odkryje przed Tobą możliwości zmiany w podejściu do edukacji i wzmocni efekty nauczycielskich starań. Zapraszamy do wykupienia dostępu indywidualnego lub dla całej placówki!
Pobierz bezpłatne materiały z lekturami polecanymi przez prof. Marka Kaczmarzyka, które pozwolą przybliżyć temat neurodydaktyki.
Dzięki merytorycznym spotkaniom online na żywo z ekspertem i zaproszonymi gośćmi wzbogacisz swoją wiedzę o neurodydaktyce. Poruszymy tematy uzupełniające treści szkolenia, aby spojrzeć na edukację z różnych perspektyw. Dodatkowo możliwość przesłania do prof. Marka Kaczmarzyka anonimowo swoich studiów przypadkuda Ci niebywałą okazję do omówienia przez eksperta Twojego problemu. Podczas spotkań wymienisz się także spostrzeżeniami z innymi uczestnikami na czacie i zadasz ekspertowi pytania.
około 5 godzin dydaktycznych lekcji wideo, zrealizowane w wysokiej jakości
trzy grupowe spotkania online z prof. Markiem Kaczmarzykiem
dostęp dowolną liczbę razy, 24 godziny na dobę przez okres 12 miesięcy
po każdym module szkolenia imienne zaświadczenie uczestnictwa do pobrania
fragmenty szkolenia, które mogą pomóc rodzicom w zrozumieniu rozwoju dziecka
możliwość skorzystania z praktycznych wskazówek, sprawdzonych w setkach szkół
Ekspert prowadzący
Neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca, doktor w zakresie nauk biologicznych, profesor Uniwersytetu Śląskiego. Popularyzator nauki, autor podręczników i programów szkolnych oraz licznych ar-tykułów i książek. Najważniejsze z nich to „Szkoła neuronów. O nastolatkach, kompromisach i wychowaniu”, „Unikat. Biologia wyjątkowości” oraz „Szkoła memów. W stronę dydaktyki ewolucyjnej”. Specjalizuje się w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania. W jego szkoleniach i wykładach wzięło udział kilkadziesiąt tysięcy nauczycieli i wychowawców. Pomysłodawca i współorganizator Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki.
Zapraszamy do skorzystania ze szkolenia mówiącego o tym, jak poznanie neurodydaktyki pozwala uczyć efektywnie i przyjemnie, przygotowanego przez wybitnego eksperta w tej dziedzinie, prof. Marka Kaczmarzyka. Oferujemy dostęp dla osób indywidualnych oraz placówek, w wyjątkowej cenie, z dostępem do szkolenia przez pełne 12 miesięcy, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca i urządzenia z dostępem do internetu!
Znajomość podstaw dotyczących budowy i fizjologii układu nerwowego jest warunkiem bezpiecznego wykorzystywania neuronauk w procesie wychowania. Spektakularnym przykładem zastosowania osiągnięć neurodydaktyki w edukacji jest wykorzystanie odkryć z zakresu zmian rozwojowych. Okazało się, że ludzki mózg zmienia się bardzo dynamicznie, a jego rozwój trwa długo. Różnice w działaniu mózgów ludzi w różnym wieku sprawiają, że zarówno ich wrażliwość na wpływy środowiska, jak i sposoby, w jaki widzą oni i interpretują otaczającą ich rzeczywistość – są odmienne.
W tym module wyjaśniam, dlaczego posiadacz dojrzałego mózgu nie jest w stanie, mimo najszczerszych chęci, w pełni zrozumieć ani czterolatka, kiedy realizuje on ogromny potencjał swojego mózgu, ani czternastolatka, u którego silna przebudowa mózgu wywołuje zachowania z punktu widzenia dorosłego pozbawione sensu, niepotrzebne i niebezpieczne.
Gatunek ludzki należy do gatunków społecznych. Oznacza to, że najistotniejszą cechą ludzi jest zdolność do wzajemnego zrozumienia. Odkrycie neuronów (mechanizmów) lustrzanych pozwoliło uchwycić biologiczne podłoże empatii.
Mechanika lustrzana, widziana z perspektywy neurobiologii, pozwala docenić fundamentalne znaczenie relacji w procesie edukacji oraz konsekwencje ich braku na różnych etapach rozwoju. Pozwala także na rozumienie języka jako przedłużenia mechanizmów lustrzanych u ludzi. Językowy obraz świata kształtowany w procesie edukacji w postaci neuronalnych reprezentacji pojęć – to klucz do wyobraźni, kreatywności i możliwości szukania rozwiązań problemów, które bez wątpienia pojawią się w przyszłości.
Pamięć jest funkcją mózgu, która ma w szkole kluczowe znaczenie. Badania neurobiologów wykazały jednak, że proces ten działa odmiennie, niż to intuicyjnie zakładamy. Jako jednostki zapamiętujemy niewiele, ale jako zbiorowości, sumując własne doświadczenia, możemy odtwarzać złożone informacje. Neurobiologiczne podłoże śladu pamięciowego nie sprzyja spełnianiu wymagań tradycyjnych systemów edukacji, które często stoją w sprzeczności z podstawowymi zasadami działania pamięci.
W tym module zwrócę uwagę na szczególny przypadek pamięci roboczej, której ograniczenia powodują często, że to, co jest po stronie ucznia wyrazem zaangażowania, w efekcie możemy interpretować jako brak zainteresowania.
Zrozumienie działania ludzkiego mózgu, jego ogromnych możliwości, ale i niemałych ograniczeń nie jest możliwe bez myślenia o człowieku jako gatunku, który uczestniczy w procesach dwóch ewolucji. Jedną z nich jest ewolucja biologiczna, która dała nam mózgi o określonej strukturze. Drugą jest ewolucja kultury, która pozwala na wykorzystanie neuronalnego podłoża w sposób bezprecedensowy w historii życia na Ziemi.
Kultura składa się z informacji, które nazwać można memami. Memy te, podobnie jak geny, podlegają doborowi, tylko że w ich przypadku mamy częściowo wpływ na to, które memy staną się własnością kolejnego pokolenia. Proces edukacji można rozumieć jako memetyczny, intencyjny dobór. Fakt ten jest szansą na kreowanie przyszłości naszych podopiecznych, ale może także przynosić ogromne zagrożenia.
Szkolenie zawiera dodatkowy moduł dla rodziców i opiekunów dzieci w różnym wieku. To wybrane fragmenty szkolenia – kluczowe dla zrozumienia, jak ważny jest rozwój ludzkiego mózgu i związany z tym proces uczenia. Uwspólnienie wiedzy na pewno ułatwi współpracę z dziećmi i ich rodzicami. Dostęp na 12 miesięcy do bezpłatnej platformy dla rodziców jest możliwy tylko przy zakupie szkolenia dla całej Rady Pedagogicznej.
Masz problem, o którym chcesz porozmawiać ze specjalistą? Czujesz, że trudności w radzeniu sobie z emocjonalnymi potrzebami uczniów narastają? W Specjalistycznym Programie Doskonalenia Nauczycieli (SPDN) zapewniamy nielimitowane, indywidualne i anonimowe konsultacje z psychologami, psychoterapeutami, pedagogami i interwentami kryzysowymi.
Przy zakupie szkolenia online “Wprowadzenie do neurodydaktyki” dla Rady Pedagogicznej otrzymasz 30% rabatu na dostęp do Specjalistycznego Programu Doskonalenia Nauczycieli!
dostęp na 12 miesięcy
tylko 398 498 zł *
za dostęp dla jednej osoby
* najniższa cena z 30 dni sprzed promocji: 498 zł