Zadzwoń: 505 069 419
zaprosili na bezpłatną konferencję:
Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!
Wzięli udział w wykładzie
cenionego eksperta – prof. Jacka Pyżalskiego
Wzięli udział w rozmowach
ze znakomitymi ekspertami: dr. Mikołajem Marcelą, Adamem Bieleckim oraz prof. Jackiem Pyżalskim
Zadali nurtujące ich pytania
podczas sesji pytań i odpowiedzi, w których eksperci odpowiedzieli na najczęściej pojawiające się pytania
Zdobyli imienne zaświadczenie
jako uczestnicy konferencji stacjonarnej lub online otrzymali imienne zaświadczenie uczestnictwa
Otrzymali dostęp do nagrania konferencji na 60 dni
osoby, które nie mogły wziąć udziału na żywo, miały możliwość obejrzeć nagranie po wydarzeniu, w wybranym przez siebie dniu!
Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!
dr hab. prof. UAM Jacek Pyżalski
ekspert EduAkcji
Pedagog specjalny, profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, nauczyciel i wychowawca z wieloletnim doświadczeniem, ekspert w programie EduAkcja. Specjalizuje się między innymi w tematyce motywacji. Uczestnik i koordynator około 60 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych, głównie dotyczących funkcjonowania młodzieży (w tym uczenia się i zaangażowania społecznego, także w okresie edukacji zdalnej), zaangażowania online młodych ludzi i ich kompetencji cyfrowych (w tym koordynacja polskiej części badań EU Kids Online oraz badania ySkills) oraz kondycji psychicznej nauczycieli i ich kompetencji wychowawczych. Autor pierwszych na rynku polskim publikacji dotyczących agresji elektronicznej. Pomysłodawca i redaktor podręcznika “Edukacja w czasach pandemii COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele.”
– – –
dr Mikołaj Marcela
pisarz, wykładowca akademicki
Pisarz, wykładowca akademicki, nauczyciel, ekspert w tematyce edukacji dzieci, a także autor tekstów piosenek. Wicedyrektor kierunków sztuka pisania oraz twórcze pisanie i marketing wydawniczy na Uniwersytecie Śląskim, tutor w programach szkolnych i akademickich, certyfikowany moderator procesu design thinking. Autor vege kryminałów dla dzieci „Best Seler i zagadka znikających warzyw” oraz „Best Seler i tajemnica rodu Kokosów”. Jego książki poświęcone edukacji „Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku”, „Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem”, „Jak zapewnić swojemu dziecku najlepszy start”, „Jak nie zgubić dziecka w sieci” oraz „Selekcje. Jak szkoła niszczy ludzi” stały się bestsellerami i lekturami dziesiątek tysięcy rodziców w Polsce.
– – –
Adam Bielecki
alpinista i himalaista
Urodził się w Tychach, polski sportowiec, alpinista i himalaista. Jest pierwszym zimowym zdobywcą ośmiotysięczników Gaszebrum I i Broad Peak. Swoją przygodę ze wspinaczką rozpoczął w 1996 roku. W 2000 roku jako 17-latek dokonał samotnego wejścia w stylu alpejskim na szczyt Chan Tengri. Jest on najmłodszą osobą, która dokonała wejścia na tę górę. Ukończył I Liceum Ogólnokształcące imienia Leona Kruczkowskiego w Tychach, następnie rozpoczął i ukończył studia psychologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Jest laureatem wielu nagród polskich oraz zagranicznych. Do najważniejszych można zaliczyć: Nagroda Davida A. Sowlesa przyznana przez American Alpine Club za akcję ratunkową na Nanga Parbat zimą 2018., Europejski Dyplom Fair Play przyznany przez European Fair Play Movement za ww. akcję ratunkową, Tytuł Best of ExploreresWeb 2012 Awards za pierwsze zimowe wejście na szczyt Gasherbrum I.
– – –
Kiedy rozmawia się szczerze z nauczycielami, jednym z podstawowych tematów, często określanych jako trudność jest motywowanie i inspirowanie uczniów. Wydaje się, że nie jest to jedynie problem dzisiejszych czasów, ale zawsze tak było.
Od prawie dwudziestu lat, prowadząc badania i zajęcia edukacyjne upewniam się coraz bardziej, że istotą pracy nauczycieli i wychowawców jest umiejętność inspirowania i budowania zaangażowania uczniów – zarówno kiedy pracujemy z nimi indywidualnie, jak i wtedy, kiedy pracujemy z całą grupą, np. zespołem klasowym.
Można oczywiście na takie zaangażowanie spojrzeć krótkoterminowo – jak zaangażować uczniów w konkretną lekcję, czy w to, by przygotowali się do sprawdzianu, czy egzaminu. Można jednak, i tak właśnie uważam, że należy robić, koncentrować się na inspirowaniu, które zostawia ślad na całe życie i decyduje często o wyborze przez uczniów drogi zawodowej i tego w jaki sposób będą oni funkcjonować społecznie.
Jest to jednak zadanie, które jest niełatwe – wymaga wiedzy, wyczucia, wrażliwości i elastyczności.
Podczas tego wystąpienia:
Zwróciliśmy uwagę na to, że motywowanie i inspirowanie to czasami bardzo niewielkie działania, których wiele osób nie zauważa.
Nikogo się nie da zmusić, żeby chciał się uczyć. Co możemy zrobić, żeby nasze dzieci chciały się uczyć? Motywacja wewnętrzna jest pojęciem, które pojawia się często w dyskusji i refleksji nad edukacją. W dyskusji nad edukacją mądrą, zaangażowaną, skoncentrowaną na uczniach. Szkołą na miarę potrzeb i wyzwań XXI wieku. Rozmawialiśmy o tym, czym jest motywacja i co należy zmienić w szkole, aby uczniowie chcieli się uczyć .
Podczas rozmowy poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytania:
Kiedy dzieciom zabieramy możliwość decydowania oraz odpowiedzialność, to ich pragnienie uczenia się i angażowania w określone aktywności zanika. Dzieci przeglądają się w oczach dorosłych i to, co słyszą, na stałe zapada im w pamięć. Nic nie staje się natychmiast i nie ma uniwersalnych rozwiązań. Dlatego działania wychowawcze powinny być tak przemyślane, aby zapewniły wszechstronny rozwój dziecka i wdrażały je do przejmowania odpowiedzialności za kierowanie swoim życiem.
Podczas rozmowy poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytania: