Zadzwoń: 505 069 419
Termin wydarzenia: 11 czerwca 2022 roku (sobota)
Termin wydarzenia: 11 czerwca 2022 roku (sobota)
Cena: dostęp do konferencji jest bezpłatny
Miejsce: konferencja online
Godzina: 09:00 – 15:00
+ dostęp do nagrania na 60 dni
Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!
Termin wydarzenia: 11 czerwca 2022 roku (sobota)
Cena: dostęp do konferencji jest bezpłatny
Miejsce: konferencja online
Godzina: 09:00 – 15:00
+ dostęp do nagrania na 60 dni
Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!
Letnia pogoda zachęca do spacerów i zabaw na świeżym powietrzu. Lada moment też wymarzone wakacje… choć nie zawsze są one tylko beztroskim wypoczynkiem nad jeziorem. To także aktywny czas w placówkach oświatowych. Czas dyżurów w przedszkolach i półkolonii w szkołach. Pytanie zatem, w co się bawić? Szukasz pomysłów na wakacyjne aktywności? Z pomocą przyszło nasze wydarzenie!
Osoby, które dołączyły do konferencji „Inspiracje na wakacje” wraz ze swoją Radą Pedagogiczną, otrzymały plecak pełen pomysłów na aktywny czas z dziećmi! Na słońce i niepogodę! Podczas spotkania nie tylko wysłuchały wystąpień znakomitych ekspertów, ale otrzymały również materiały dodatkowe bogate w przykłady zabaw i aktywności dla różnych grup wiekowych!
Przedstawiliśmy letnie zabawy w kodowanie, mnóstwo zabaw paluszkowych do wykorzystania podczas wakacyjnych wędrówek, wierszyków i piosenek, które uczą i bawią. Oprócz tego przekazaliśmy cały elementarz ćwiczeń rozwijających zmysły dziecka – takich, przy których nie będą się nudzić.
Całość wzbogacona została merytorycznymi wskazówkami ekspertek: dr Aleksandry Piotrowskiej, Małgorzaty Koc, Doroty Pąk, Anny Świć, aby wiedzieć, że przez dobrą zabawę i naszą uważność na prawidłowe wykonywanie różnych aktywności rozwijamy emocje, zmysły, sprawność ruchową, naukę mowy, kompetencje społeczne i kluczowe dzieci. Osoby, które nie mogły wziąć udziału w konferencji lub nie mogły uczestniczyć w całym wydarzeniu, otrzymały dostęp do nagrania na 60 dni.
Czy tę całą wiedzę z konferencji można wykorzystać również poza sezonem wakacyjnym? Czemu nie! My inspirujemy, Ty korzystasz!
Wzięli udział w 4 wykładach
prowadzonych przez znakomitych praktyków: dr Aleksandrę Piotrowską, Małgorzatę Koc, Dorotę Pąk i Annę Świć.
Zadali nurtujące ich pytania
w trakcie podsumowujących rozmów ekspertów wraz z sesją pytań i odpowiedzi prelegenci odnieśli się do najczęściej pojawiających się pytań.
Zdobyli imienne zaświadczenie
zarówno uczestnicy transmisji na żywo, jak i widzowie zapisu wideo z wydarzenia otrzymali imienne zaświadczenie uczestnictwa.
Otrzymali materiały dodatkowe
kilkadziesiąt stron materiałów, przygotowanych przez ekspertów, pełne praktycznych wskazówek i narzędzi stanowiących doskonałe uzupełnienie treści wystąpień.
Otrzymali 60-dniowy dostęp do nagrania konferencji
osoby, które nie mogły wziąć udział w wydarzeniu na żywo, miały możliwość zaplanować czas na obejrzenie nagrania w wybranym przez siebie dniu!
Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!
Uczestnicy czerwcowego wydarzenia otrzymali kilkadziesiąt stron materiałów dodatkowych, przygotowanych przez naszych ekspertów. Znaleźli w nich praktyczne wskazówki, gry, zabawy i narzędzia stanowiące doskonałe uzupełnienie treści wystąpień!
Zapisy zostały zamknięte.
Dziękujemy za zainteresowanie!
Jestem doktorem psychologii, nauczycielem akademickim. Współdziałam jako społeczny doradca z Komitetem Ochrony Praw Dziecka i (w latach 2008-2018) z Rzecznikiem Praw Dziecka. Współpracuję jako ekspert z prasą i stacjami radiowymi oraz telewizyjnymi. Jestem autorką wielu publikacji naukowych i popularyzatorskich, w tym książek „Szczęśliwe dziecko, czyli jak uniknąć najczęstszych błędów wychowawczych”, „Przedszkolak – wielki mały człowiek” „Nastolatki pod lupą”. Mam dwoje dzieci i trójkę wnucząt.
Jestem doktorem psychologii, nauczycielem akademickim. Współdziałam jako społeczny doradca z Komitetem Ochrony Praw Dziecka i (w latach 2008-2018) z Rzecznikiem Praw Dziecka. Współpracuję jako ekspert z prasą i stacjami radiowymi oraz telewizyjnymi.
Jestem nauczycielką przedszkola, doradcą metodycznym w zakresie wychowania przedszkolnego, wykładowcą, autorką licznych materiałów metodycznych dla nauczycieli uwzględniających wszechstronny rozwój dziecka w oparciu o efektywnie dobrane metody pracy. Prowadzę autorskie warsztaty z zakresu zabaw twórczych inspirowanych ruchem, muzyką, wierszem i obrazem, a także warsztaty z zakresu metodyki wychowania przedszkolnego zwłaszcza zajęć umuzykalniających w przedszkolu. Ostatnio zafascynowana jestem zabawami słowno-ruchowymi, które stały się inspiracją do napisania innowacji pedagogicznej pt. „Pokazywane wierszyki jako narzędzie pracy nauczyciela”.
Jestem nauczycielką przedszkola, doradcą metodycznym w zakresie wychowania przedszkolnego, wykładowcą, autorką licznych materiałów metodycznych dla nauczycieli uwzględniających wszechstronny rozwój dziecka w oparciu o efektywnie dobrane metody pracy.
Jestem fizjoterapeutą, pedagogiem, i terapeutą Integracji Sensorycznej, ekspertką EduAkcji. Na co dzień współpracuję z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Moja praca to diagnoza i terapia SI, gimnastyka ogólnorozwojowa, ćwiczenia Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne, terapia ręki, integracja odruchów pierwotnych oraz warsztaty masażu Shantala. Na co dzień pracuję z dziećmi od 1 do 12 roku życia. Cenię sobie relację z drugim człowiekiem i zapach kawy o poranku.
Jestem fizjoterapeutą, pedagogiem, i terapeutą Integracji Sensorycznej, ekspertką EduAkcji. Na co dzień współpracuję z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi.
Jestem nauczycielką, logopedką, trenerką, miłośniczką celowego i efektywnego wykorzystywania nowoczesnych technologii w edukacji, propagatorką wprowadzania nauki podstaw kodowania od najmłodszych lat. Stworzyłam Ogólnopolski Program Uczymy Dzieci Programować. Jestem autorką książek z zakresu nauki kodowania, licznych scenariuszy zajęć dla dzieci oraz pomocy dydaktycznych. Trzykrotnie znalazłam się na Liście Stu SPRUC szczególnie zasłużonych w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w Polsce. Jestem ekspertką EduAkcji oraz Prezeską FREC.
Jestem nauczycielką, logopedką, trenerką, miłośniczką celowego i efektywnego wykorzystywania nowoczesnych technologii w edukacji, propagatorką wprowadzania nauki podstaw kodowania od najmłodszych lat. Stworzyłam Ogólnopolski Program Uczymy Dzieci Programować.
Rozpatrując wyznaczniki rozwoju, wskazuje się wyjątkową rolę własnej aktywności dziecka, w tym ruchowej, wpływającej nie tylko na jego sprawność motoryczną, ale także warunkującej przebieg rozwoju poznawczego, emocjonalnego czy społecznego. Dzięki małej i dużej motoryce dziecko przedszkolne poznaje swoje otoczenie – świat przedmiotów i ich właściwości – ale też innych ludzi, sytuacje społeczne. Jest bardzo ruchliwe, mówi się wręcz o typowym dla tego okresu „głodzie ruchu”.
Dziecko uczy się kontroli nad własnym ciałem, kształtuje umiejętność przebywania z rówieśnikami (także bez nadzoru dorosłych), gromadzi doświadczenia przygotowujące je do nauki szkolnej. Jego procesy poznawcze (uwaga, spostrzegawczość, pamięć) zyskują powoli zamierzony charakter. Rozwija zasób pojęć, przydatnych w codziennym życiu. Powoli uczy się także rozróżniania dobra i zła, poznaje wartości i normy moralne. Aktywność fizyczna ułatwia mu także radzenie sobie z przeżywanymi napięciami i stresem.
Podczas tego wystąpienia dowiedzieliśmy się:
Prawidłowy rozwój zdolności motorycznych stwarza warunki dla rozwoju wielu procesów psychologicznych, także rozwoju mowy i języka. Zdolności motoryczne to umiejętności wymagające używania małych mięśni kontrolujących rękę, palce i kciuk podczas wykonywania precyzyjnych zadań. Systematyczny trening paluszków powiązany z ruchem całego ciała, to sprawdzony sposób na dobre przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole. Na rozwój tych umiejętności wpływa codzienne wykonywanie różnych czynności, takich, jak: chwytanie, ubieranie się, jedzenie, wiązanie, cięcie, odrysowywanie, nawlekanie i szereg innych, jakie dziecko powinno wykonywać niemal każdego dnia.
Uczymy się najefektywniej wtedy, gdy jednocześnie współdziałają zmysły. Uczymy się poprzez to, co widzimy, co słyszymy, co smakujemy, co wąchamy, czego dotykamy, co robimy i w jaki sposób o tym opowiadamy. Nic więc dziwnego, że najbogatszą salą dydaktyczną dla dziecka są zabawy na świeżym powietrzu, w otoczeniu trawników, kwiatów rosnących na łące, w ogrodzie czy w lesie. Warto sięgać do naturalnych skarbów, zwłaszcza podczas wakacyjnych wędrówek.
Podczas tego wystąpienia:
W pierwszej części wystąpienia wyjaśniłam, czym jest integracja sensoryczna i jak możemy podzielić zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Słuchacze mogli bliżej określić, z czym boryka się dziecko, na podstawie tego, czego unika lub czego się domaga. Podałam przykłady ćwiczeń stymulujących poszczególne układy sensoryczne.
Mówiłam, jak ważna jest komunikacja międzypółkulowa i odzwierciedlające ją zjawisko przekraczania linii środkowej ciała. Podałam przykłady ćwiczeń usprawniających.
Zwróciłam uwagę, jak ważna jest postawa dziecka, kształtowana w przedszkolu, szkole i domu. Przedstawiłam rodzaje siadu i ich wpływ na rozwój postawy oraz możliwości koncentracji podczas zajęć dydaktycznych. Następnie zaprezentujęowałam prawidłowy wzorzec chodu i jego wpływ na motorykę dziecka. Zaproponowałam zabawy wspomagające kształtowanie nawyku prawidłowego siadu i chodu. Opowiedziałam również o tym, jak ważna jest prawidłowa praca gałek ocznych w odniesieniu do koncentracji uwagi dziecka.
Podczas tego wystąpienia dowiedzieliśmy się:
Aktywności zawierające elementy kodowania nie tylko przygotowują do późniejszej nauki programowania, sprzyjają rozwijaniu logicznego algorytmicznego myślenia i zadaniowego podejścia do stawianych problemów, uczą też współpracy, pomagają budować relacje w grupie, a przede wszystkim są świetną zabawą dla dzieci. Okres wakacyjny to czas pracy w grupach łączonych wiekowo, w których poziom umiejętności dzieci może być różny.
W tej sytuacji świetnie sprawdzą się zabawy z kodowaniem. Łatwe do modyfikowania, umożliwiają pracę zarówno w małych zespołach, jak i licznych grupach. Nie wymagają długich przygotowań i specjalistycznych narzędzi, możliwe do przeprowadzenia zarówno w budynku, jak i w plenerze, oparte na doświadczaniu, ruchu i zabawie. Nakierowane na holistyczny rozwój małego człowieka.
Podczas tego wystąpienia dowiedzieliśmy się: